1.13.2013

sverigelivet del 1

Photobucket
den 18:e december hade min kille varit ifrån mig i två nätter så jag tog jag två veckor ledigt från puben. sa hejdå themzen via flyglansföntret & styrde kosan mot svea!
Photobucket
ja, jag _vet_. "ett skepp kommer lastat!" "med vadå?" "en tråkig molnbild." men det var så fint??... felåt.
Photobucket
fick så jäla go flygmat. den var VARM!! och t.o.m. god trots vegetarisk. det brukar ju annars va på ostfralla-nivå när man får vego-flygmat. Men detta!! hash brownies, "grillade" tomater, vita böner, å så körv. (såklart fotade jag ej detta...) ÄLSKAR BRITISH AIRWAYS i alla fall tack gud för detta fina flygbolag hallelujah praise da lord osv
Photobucket
ja, en till ~~moln~~bild. sorry. men HUR blir det en reflektion av planet på MOLNET?????? kan nån smart svara i kommentarsfältet??? VILL VETA PÅ RIKTIGT!! vässa geniknölarna, fatta pennan & SVARA MIG!
Photobucket
läste litt fin tidning + lyssna massa bra podcaster. försökte gilla alex & sigge men asså... näe... gick inte. 
Photobucket
sen kom sverige fram under oss och jag började böla :)))) tänkte på att om jag skulle få frågan om vad jag saknar allra allra mest med sverige. så skulle jag svara: färgen på träden som man ser dem ifrån luften
Photobucket
min farfar, farbror samt lillebror hämtade mig på arlanda. började gråta igen. åkte hem till farfar och var där tills det blev natt. pappa är mitt uppe i flytt så alla mina grejer står hemma hos farfar. här satt jag tårögd och hade catch-up med mina böcker........ ja det hade jag på riktigt dvs. SAKNAR dem......... "ok".
Photobucket
den 19:e jobbade jag för tidningen hela dan. satt här i pappas rum för han sover i mitt gamla nu. jag sov på denna madrass hela vistelsen. kändes så enormt sorgligt att det var helt sista gången jag såg huset vi bott i sen jag var 7. här skrev jag min första "bok". här läste jag första raderna ur harry potter. och sista. här fick jag första mensen. här var alltid "hemma". nu måste jag bli vuxen på riktigt och inse att den äckligt lilla lägenheten jag sitter i nu på talgarth road i london är mitt nya Hemma. (jaaaag viiiiill inteeeeeeee! osv)
Photobucket
den 20:e tog jag inte en enda bild. var hos linnea hela dagen, vi åt parmiddag med oss själva och sen FICK jag massa smycken o grejer av henne!! hon rensade inför flytt så hon ba "ta allt du vill ha!" alltså DEN DRÖMMEN. d va. sen kollade på extreme home makeover och skrattade asmkt åt "ty" och hens hår/klädstil. såpass kul. sen åkte vi till emma å martin å drack vin som de sofistikerade 20-somethings vi är!! jag & emma liftade i nån fiat strax innan midnatt så att vi skulle hinna till macken innan de stängde för vi behövde öl å cigg. så himla bra kväll.
Photobucket
den 21:a stod jag & lillebo och väntade på bussen.
Photobucket
denna vy herregud . i 3 års tid var den min när jag väntade på att få åka buss till gröna linjen o sen byta i slussen till röda och åka hela vägen ut till skärholmen. den tiden i livet va.
Photobucket
wihoo! ja hade den klänningen till mitt rosa hår me. har köpt den i camden på nån loppis för £5 för några år sen. enormt bra fynd.
Photobucket
den reklamen e
Photobucket
vi arrived. alltså sthlm my baby
Photobucket
ok vet att ni ser detta på en daglig basis men det ÄR så vackert.
Photobucket
"fota mig nu" .........
Photobucket
ok börjar tröttna på bildtexter nu men *dregel*
Photobucket
lillebror
Photobucket
sen gick vi och åt på hermans. vegojulbord,gött . jag drack årets första julmust!!!!! det var en stor händelse i mitt liv. köpte en 33cl för 25kr, storknade av priset men d var värt det.
Photobucket
den 22:a december var vi hos farfar hela dagen. vi bakade grejer inför julafton och det tog 11 timmar!! he. re. gud.vi gjorde: kolakakor, saffranskakor, som hallongrottor fast med kaffe och hasselnötter istället, pepparkakskola, och pepparkakscheesecake. den senare blev så jääääääääävla goooood!!
Photobucket
pausade bakningen med att kolla igenom mina workbooks från bildlektionerna på gymnasiet. fotade av massa sidor ur dessa två böcker + några av mina bildprojekt  också, ba så jag skulle komma ihåg att jag var kreativ en gång i tiden haha. nu ska jag göra tråkiga saker som tvätta mina jobbkläder och försöka ge håret mer blå färg... l8r m8s .

5 kommentarer:

  1. vad fint! och superfina/coola böcker på sista bilden!!

    SvaraRadera
  2. men tack vad snäll du är!!
    vill se mer av dina ritningar. SHOW ME SOME KREATIVITET.

    SvaraRadera
  3. asså!!!!! det där med träden från ett flyplan är ju så jääävlamä sant! gråter alltid

    SvaraRadera
  4. ÄLSKAR DITT HÅR. måste bara säga det. Herregud va fint! underbara bilder också!

    sv: ja eller hur är hon fin i den!

    SvaraRadera