6.27.2016

1 JUST NU + 2 NYSS + 3 STRAX

1 JUST NU

- Kurar i fönstersmygen på ett hotell i strandbyn Ryde och smuttar kaffe. Havet är typ 30 meter bort och jag ser fraktfartyg, segelbåtar och svävare kryssa förbi då och då på de ljusa vågorna. Idag är det bra sikt så jag ser Portsmouth tydligt tvärsöver The Solent, det glittrar till i husfasader och när bilar rör sig mot färjorna. Med jämna mellanrum kommer katamaranen in till piren. Ett skrangligt och åldrigt pirtåg dundrar in från yttersta spetsen till strandkanten. Där går pastelliga pensionärer iland och sätter sig i de röda plaststolarna vid strandcaféet. Med pappmuggar i handen och kakor inlindade i servetter kisar de ut över vattenmassorna.

2 NYSS

- Tog jag en morgonspringtur. Kunde springa nästan halva rundan på sandstrand!!! Så jävla lyxigt + njutigt + SKITJOBBIGT. Men älskar det!! När det är torr och hård sand i alla fall. Blöt sand kan DRA.

- Doppade jag nästippen i en rynkad brun papperspåse som det står The Garlic Farm på. Det doftar helt out of this world gott i det lilla skrynklet, den innehåller nämligen tre rökta vitlökar! Rökt mat = jättegott, vitlök = jättegott så kombinationen är nästan för bra för att vara sann jag måste veckla ut påsen stup i ett för att känna om den är verklig. & sen knyckla ihop den fort igen så att doften inte avtar. MMMM.

3 STRAX

- Familjen och jag ska köpa färdkost i form av varma färska sockerdonuts nere i strandcaféet.

- Vi ska åka ötåg!

- Vart vet vi inte riktigt än. Kanske till en prisbelönt vacker strand på östra Isle of Wight, eller kanske till en nationalpark vi blivit tipsade om. Kanhända att vi blir sugna på dinosarieutgrävning och kliver av i Sandown. Vi tänker att vi avvaktar tills tåget är i rörelse, och att vi helt enkelt går av där vi får feeling. Tror det blir utmärkt jävla bra det.

5 kommentarer:

  1. Åh, för fint <333 och du är så JÄKLA bra med ord, mysigt mig igenom varenda ett av dina inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. men åh <3 TACK vad glad jag blir jennifer!! <3 saknar dig!

      Radera