8.20.2009

Saker jag skrattat åt idag:

1. Ett nyhetsreportage från någon krigszon (*insatt*). Alltså, oftast brukar folk som blir intervjuade få en textremsa med sitt namn fint inrullandes i rutan så fort de börjar prata. Men den blodige, yre, mannen de intervjuade i den hårda, smattrande, skott-täta Krigszonen, han blev inte hedrad med sitt namn synligt tio sekunder i svensk TV. Nej. Han fick helt enkelt heta "Skadad Man".
Liksom. SER jag inte att han är av det manliga könet? MÄRKER jag inte att han är skadad? Jag tycker detta är sanslöst underhållande.

2. Eva-Lottas* fejsbook. Hon har tagit ett test som hävdar att hon är en "COOL tjej" (versaler ej misstag). Alltså, lite bakgrundsinfo behövs här kanske. A) jag är INTE kompis med Eva-Lotta och det är ingen annan av hennes "vänner" heller. Hon är en av de där som är så extrema att ingen orkar vara deras vän. B) Eva-Lotta är många, många saker. (Versal-)COOL är inte en av dem.

och upptäckt att:

1) Jag är en hemsk människa som kan skratta när jag ser krig och blod och lidanande och död, VERKLIGT krig och verkligt lidande och verklig död. Var är mitt samvete när jag skrattar åt en John Doe med skottskador som det sipprar rött och lite gult ur? är frågan.

2) Jag är en hemsk människa eftersom jag skrattar åt folk det är seriöst synd om. Alltså folk som behöver HJÄLP (med versaler), folk som om några år kommer ha byggt sin egen atombomb utav glasspinnar och dubbelhäftande tejp och släppa den över annat folk som inte heller förtjänar det, typ Skadad Man i Krigszon.

Slutsats: Jag låter galenskap gro så att krig startas och jag bryr mig inte när krig pågår så jag gör inget för att få dem att sluta.
Det är mitt fel att krig finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar