9.25.2009

Åh. Vet inte var jag ska börja.
Idag gick jag på en av våra tillvalslektioner, för att se om jag ville välja den, "people and places" heter den. Vi fick gå på field trip redan första lektionen! Det var hur häftigt som helst. Vi gick till ett sådant där gruppboende, ett sånt där RIKTIGT eländigt ett som inte ens finns i Sverige för att det är sååå mycket eländigare här, ja. Ett sånt. När husen är som ni vet de där kyckligburarna, fyrkanter på fyrkanter, fast för människor? PRECIS så. Twisten i det här besöket var att en konstnär hade ockuperat ett sådant här "block", och gjort ett kemiskt experiment på stor skala och skapat kristaller genom att låta typ sulfater sippra in genom små hål i lägenheterna (eller nåt sånt. Var är Fridi när man behöver henne?? :( <3) Ja så det var i alla fall ett väldigt sjaskigt område, och en massa sjaskiga byggnader. Vi gick in, och det var alldeles derelikt och fult och gammalt och så. Sen var ett rum helt galet sjukt fint. TUSENTAL gröna kristaller, stora som tummar, som sköt ut från väggarna.
Och tja eftersom jag går en skrivarkurs kan nu ju tänka er att vi var tvungna att skriva någonting utefter det intrycket sedan. Jag och Madhia hängde med en ascool tjej som hette Georgia, hon hade Buddhaörhängen och fina silverringar och en lusekofta och en Indiska-looking väska. Men Madhia ba blev arg på Eisis sen in class (haha, det var så KUL. Mest för att hon såg mig som "automatiskt" på-hennes-sida, som om vi är bästisar redan liksom. Loves it.) så vi drog till mitt rum och skrev klart vår uppgift. Sen gick det segt, folk läste upp sina alster in class och vissa ba, "lalala DROGER la la KNARK" typ.
Sen gick jag och Madhia på freshers fair. Alltså, freshers fair. Om ni funderar på att gå på uni så är bara de första veckorna som involverar freshers fair värt det. Looovar. Man får typ gratis ALLT. Godis! Kondomer! Rizla! Pizza! Osv osv.
Efter det gick vi direkt till en "faculty party," dvs en ferre som anordnades åt alla som läser en kurs inom arts and human sciences. GRATIS ALKOHOL, så jävla värt. Blev så fruktansvärt full. Alison, en petite amerikansk tjej från Madhias lägga, är sååå himla söt men samtidigt ba, stöter på allt och alla. Så ja. Hängde med henne. Sen hängde vi en del med Claire, och Sooz, också från Madhias lägenhet. Alltså de är alla tre så himla trevliga. Sjukt roliga. Ali är ... alltså. Inte den skarpaste kniven. MEN hon är så gullig och snäll att man ba, "aaaw!" Claire är typ precis som mig, vi klickar rätt bra tror jag. Sooz är sjukt rolig, hon kör ironisk humor vilket är grejt för jag trodde typ att den inte existerade här. Aaaaa SATTE. Man ba drack typ en och en halv liter vitt lådvin, sååå värt. Ringde Soph typ hundra gånger men det bröts hela tiden, lässen smajli. Efter det drog vi till en pub som ligger här i närheten, typ Waterloo kan jag tänka mig. Jag drack en halv... nånting-med-nånting. Smakade cocos kommer jag ihåg, AV ALLA SMAKER LIKSOM. Sjukt äckligt. Jag ville spy.
Jag spydde. Haha, satt inne på the ladies room i kanske 20 minuter, sen ba, knackar det på dörren och Madhias röst ba, "Christiiina? You alright?" och jag ba, miserabelt, "Not really" Haha. ÄCKLIGT.
Men jag går ut igen och låtsas må bättre i en halvtimme, sen orkar jag inte och, kritvit i fejan ba, "Madhiiia, I'm gonna go home." Och så ba, FÖLJER HON MIG hela, HELA, vägen hem. Hur snällt är inte det? Så pussar hon mig på kinden och säger att "Don't be silly, we're friends. We wouldn't be friends if I wouldn't do this for you." tyyyp. Åh.
Så kommer jag in och ser att det lyser, tänker säga typ "heeej" och sen gå och sova. MEN. Så sitter JC och Mike på Mikes rum och jag är så jävla asfull, vet inte ens HUR det händer, kommer ihåg att jag ba, "I'm so druuuuunk!" och att Mike ba, "Let's go to the pub." Så vi går till puben och dricker ÄNNU MER, sitter tills stängningsdags. SEN går vi hem och träffar Lauren och han amerikanen i vårt kök, så sitter vi alla fem och dricker tequila och rödvin och nånting som heter blue och breezers och ba, "DET HÄÄÄR ÄR LIIIVÄT!"
Ungefär så.

2 kommentarer:

  1. alltså åååååh du kommer bli en sån alkiz som har typ 50 promille i blodet men acts like it's one promille! VILL OCKSÅ!! <3

    SvaraRadera
  2. Jag är alltid här sweetie <3

    =)
    Coolt med saltkristallerna!

    SvaraRadera