9.16.2009

Har varit på introduktion heeela dagen, mys. Förutom att jag tydligen glömt att ta bort prislappen på min tröja (som är snorcool btw, eller ja jag tror det i alla fall, det är en grå magtröjesak från nåt litet märke som hette silence + noise, som de sålde på övervåningen på Urban Outfitters. Aaaa den har typ "hål" vid ärmarna som ska vara där, haha låter ju verkligen fint när man läser det men loovar, is najs, I ALLA FALL) och någon sa det till mig. Haha, alltså:
Jag: *sitter och väntar på min tur*
Tjej bakom mig: "Excuse me, you've forgotten your..." *stoppar in prislappen innanför min tröja. KLAPPAR mig på axeln. "There."
Haha. Tur att jag klarar mig så bra själv.

Men ja. Alltså MIN KURS ÄR SÅ JÄVLA VÄRD. Älska livet.
Hamnade bredvid en tjej som heter Eisis (alltså, HUR COOLT?) och vi klickade direkt. Asnajs. Hon är från Danmark, men har bott här i ett år redan. Blev så jävla lättad att någon annan som inte har engelska som första språk ska gå kreativt skrivande att jag ville grina lite.
Vi fick vänta typ hundra år i ett rum med 20 andra skrivare (hahah, fan vad fult. Tänkte writers. Blev ju...intressant på svenska. Liksom satt ett rum fullt av printers, höhöhöhö åååh vad rooligt jag ska vara tyst nu) och så kommer en lärare in och ba, "Creative writing? Right, the reason you've been waiting so long is you're all in the wrong room." Yes, score. Aja, sen när de introducerade oss till vår kurs så ba, "How many of you are looking to become writers after these three years?" Typ hela rummet räckte upp händerna. Läraren (DOCTOR Colin Harvey. Doctor! Haha, okej, det är nog bara jag som blir till mig här) ba, "Erhm, I hope I'm not shattering anyone's dreams here, but...." (viskar) "you DO know it's not a very high-paid job, don't you?" Haha, och så ba, "If you don't, the window's over there if you want to jump."
Ejejeje. JAG skrattade.

Aa sen när vi skulle gå så träffade jag och Eisis (alltså som Isis om ni inte fattat *nedvärderande*, åh, jag som hjärtar gamla Egypten *nörden*) två asgulliga tjejer som hette Yasmin och Madhia. Så jävla coola, visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till för all deras coolhet. Yasmin hade kortklippt hår och det var assnyggt, och Madhia hade ljus pälsväst (alltså det låter kanske inte så men det var skitsnyggt, hon såg ut som typ M.I.A.) och åååh. Blir så pepp på livet liksom.
Stackars Mike går typ engineering eller nåt sånt och INGEN i hans klass är under 30. Han hade frågat om någon ville ta en öl med honom efteråt och ingen kunde, för de skulle hem till barnen. Haha.

Juuust det, mr mysteriouz man som bor mittemot mig har äntligen uppenbarat sig! Han heter ... ööh, Chamaine? (Om man kan heta så och vara kille så hette han nog så, tror jag.) Haha, så hiiimla amerikansk. Exempel på hur amerikansk han är:
1) Han spelar basket. (Det är väl typ en rätt amerikansk grej? Han springer fram och tillbaka i hallen och dribblar med sin boll as we speak!!, tänkte att ni ville veta det.)
2) Han hade på sig en universitetströja. Redan. Han hade också satt upp en, exakt likadan, universitetströja på sin vägg. Redan.
3) När han frågade var jag kom ifrån, svarade jag: "Sweden." När jag frågade vart han var ifrån, sa han: "California." Haha. Ba, jahaaa yes that's a country.

Just det! Madhia ba, "I don't really feel like going to that SU [Student Union om nån undraaar] bar tonight. Have you been? It's SHIT. I DO feel like going to a pub though, so if you don't have any plans just text me and we could go somewhere."
Alltså jaaaa. Blir så LYCKLIG liksom. Jag har iofs inte varit på the SU Bar men alltså, och ursäkta mig kära block mates om ni skulle råka hitta hit och lära er how to use the Google Translator on the internet machine *paranoid* men. DE gillar plejset, hur jävla bra kan det vara då liksom? *vänligheten själv*

Nu äter jag sallad som jag köpte igår. Smakar som sallad man köpte igår (och inte stoppade i kylen utan istället lät stå framme i direkt solljus en halv dag, YUM!). Ska kirra en bild på mig själv snart, för jag är så jävla snygg idag. (Ödmjukhet är överskattat.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar