9.18.2009

Hejhej, idag har jag köpt:
-en pumptvål
-ett kar salt (hade kunnat skriva ett saltkar men ett kar salt lät mer spännande)
-och en avokado.
Tjejen i kassan typ: *deprimerad blick* "Is that all?"
Jag typ; "Haha, yeah, that's all I can afford!"
Hon såg ut att vilja klappa mig på huvudet. När hon packat mina varor (ett plus med London: man behöver ALDRIG packa sin matvarupåse själv. Sjukt najs, när man vant sig vid att behandla medmänniskor som slavar!) så ba, *seriouz blick* "You enjoy that avocado, yeah?" Hahahåååh.

En annan grej som hände i början av veckan när jag var ensammast i världen och LÄSSÄN.
När man ska gå till köpcentret här i Elephant & Castle, så måste man gå i en rätt lång, underjordisk tunnel. Där nere luktar det kiss och alkodrägg och så sitter en massa stackars tiggare där. Jag var på väg till 99 pence store och gick väl och tänkte typ "så jävla synd om mig, borde hoppa framför ett tåg eller från london bridge eller nåt, livet suger, my life is like a black abyss - you know, SO DARK" typ. Sitter en tiggare där, han tittar upp på alla som går förbi och säger, "Got any spare change?"
Och sen när jag går förbi så ser han på mig med en sån där djup blick och ba, "Don't worry, love. Everything'll be alright."
Det är väl rätt illa när HEMLÖSA ser på en och tycker att DU har det värre, right? Rätt illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar