11.06.2010

hej sockerbollar!
ska berätta lite om mitt liv nu! håll i hatten!!

haha nej men känner att vi behöver clearea ut lite. tex:

1) mitt jobb. jag provjobbade för ett café i notting hill, på portobello road market. hur det gick? hah. haha. hahaha. eeeeh. DET VAR DET VÄRSTA I HELA MITT LIV typ. haha nej men ok, så här var det: mina uppgifter var att zick-zacka genom hela proppfulla marknaden i ELVA TIMMAR, iklädd förklädde och helzexiga ergonomiska skor, och gå in i ALLA affärer och arkader och gå och fråga ALLA stallholders om de ville köpa dricka eller mat. ok det var roligt, i alla fall när jag lyckades vara speedy gonzalez och ge dem rätt beställningar och fick massa dricks osv osv. men gud jag är en sån "känslomänniska", klarar inte av när folk skriker på mig för att kaffet inte är varmt nog eller för att det inte är tillräckligt mycket mjölk i teet. och sen var det så jävla orättvist för. okej. i köket, när vi servitriser gav våra orders till personalen där, så var det sån himla favorisering och pedantisk klassuppdelning och selektiv särbehandling att hitler himself hade varit stolt. exempel: jag kommer in och ber om en liten latte, fyra white teas, två cappuccinos och en americano med kall mjölk on the side. FEM MINUTER senare kommer en tjej som jobbat där i två månader, gör sin beställning på en massa maträtter (som tar längre tid att tillaga). och vem får hela sin beställning först? vem går först iväg med fylld bricka?
inte är det jag i alla fall.
jag får skrika och bli otrevlig och hota, och ÄNDÅ är de i köket asmotstridiga till att ge mig mitt. jag hade en kund som ba "i give you five minutes to come back with my order. if it takes you longer than that, i'll send it back. i won't want it." och liksom den fittytjejen i köket ba *ignorez me* totalt!! alltså FY FANNN vad jag ville lacka.
annan myzgrej är att jag fick EN rast. EN rast, på ELVA timmar. hur lång var den rasten? 15 min. skojar inte.
jaaaaa och sen DET VÄRSTA är att, i slutet på dagen, när chefen räknar kassan, så ba kommer han fram till mig och den enda andra nya tjejen som orkade stanna kvar hela dagen (vi var fem nya kandidater från början), och ba: "christina, you've made 90 pounds today, this is simply not enough" blablabla. ALLTSÅÅ!!!! men är det KONSTIGT eller!!!! han är van vid att hans servitriser tjänar ca 200-250 per skalle, MEN. och det finns hundra men, men här är de allra most obvious mennens:
a. du hade 7 servitriser idag? i vanliga fall har du bara 2? nu jobbade dessa 7 servitriser på exakt samma område? dvs, hur kan du tro att det blir fler stallholders bara för att du har fler servitriser? kanske tänka på att uttöka radien istället för antalet anställda?
b. de 2 som jobbat där ett tag tog så klart de flesta och bästa kunderna
c. din kökspersonal lekte teacher's pet med dina stamservitriser så vi nya inte hade samma snabba flow med våra beställningar
d. vi var NYA - dvs vi hade lite probs med att känna igen alla, hitta rätt, veta allt osv
e. ett nytt café öppnade på ditt område den dagen, och tog massa kunder från dig

alltsåååååååååååååååååååååå blir så provocerad!!! fattar inte att min chef ba "du har inte gjort så bra ifrån dig" jag var förfan DÖD i slutet på mitt skift!!! jag SLET SOM ETT DJUR förfan! och så kan han inte se att alla dessa faktorer spelar in på hur mycket jag tjänar?? alltså #villdöda

men ja, hade nog considered att stanna OM a) lönen hade varit fast, eller b) jobbet varit lätt. nu var det både svårt och commission based = jag tjänade £30 = är nästan 50% under brittisk minimumlön = i'mouttahere.


ja, det var allt jag hade att säga om det jobbet. fortsätter i min oumbärliga recap:
2) HEMKOMSTEN 2010.
haha skoooja. men jag tror jag slutar uni ca 9 dec, ska eventuellt åka hem då eller veckan efter! sen är det lite OVISST när jag ska åka tillbaka hit igen, beror lite på cash issues osv. hare lite knapert just nu va. men antingen åker jag tillbaka till nyår, eller så stannar jag till den 4-5 jan. beror lide på eeer, vad ska ni göra på nyår? finns det planz man kan haka på i sverige, eller firar alla var för sig this year? åker johanni+fridi till egypt? vad gör sophie? maria? alla? jag behöver vetaaaaa.

3) eh oj hade fler punkter men nu måste jag skynda mig, vi ska försöka hinna med guy fawke's-fayahworksen idag åtminstone!! (missade dem igår ;(((( men vi gick och såg paranormal activity 2 istället, ååååååååååååååååååååh maaaamiii JAG ÄR RÄDD ;(((((()

4 kommentarer:

  1. MEN NEIN MAMI STANNA HÄR PÅ NYÅR!!!!! kommer ju bli feta fekken juuuuuuu

    SvaraRadera
  2. åh vilket uschjobb, jag förstår dig verkligen som inte pallar jobba där! men du var duktig, jag hade inte gjort bättre! <3

    blir super när du kommer hem snart igen! då får vi ses mera mera! pussar

    SvaraRadera
  3. vilket nazistjobb, stackars sheena <3 jag har inte en aning om vad som händer på nyår. antar att det blir middagsmys om vi firar tillsammans iaf! vi här hemma i sverige får diskutera och återkomma! =)PUSSSAR!

    SvaraRadera
  4. haha men åååh! KANSKE stannar här då lajneyhoe. vill fan inte ha bott två vintrar i londres utan att ha firat nyår därrrr. ba SKAMMEN. åh, tack tack tack maria! det värmer <3 jaa, vi måste ses mer! *längtar tills jag kommer hem och kan ha mariamys* <3 och sophäjjan, låder bra det! glöm bara inte att höra av er om era eventuella planer sen då! pussisar!! <3

    SvaraRadera