6.15.2014

"excuse me, you're uhh... you're sitting on my grave."

OKEJ. ett nödinlägg kommer lastat. jag har precis sett klart första avsnittet av in the flesh. OCH JAG BARA MÅSTE FÖRA DETTA MÄSTERVERK TILL SERIE VIDARE TILL ER. (Slits OERHÖRT mycket mellan att skriva inlägg och kolla vidare... Så jag ger detta tipsinläggsskrivande 5 min. Max.)

Ok har ju bara sett ett avsnitt så kanske inte vet så mycket ännu. Men om jag ska summera the story so far: en liten småstad i England har lidit hårt under "the Rise", dvs när massa döda "steg upp" lol och blev zombies som gick lös på brains in da village. So far so average zombie-upplägg, right? MEN nu är det ett par år senare, myndigheterna har tagit fram en medicin som gör zombieserna till fungerande människor - och nu är tiden inne för att zombieserna ska släppas ut från de anstalter de hållits inlåsta på. De är nu redo för omvärlden. MEN ÄR OMVÄRLDEN REDO FÖR DEM???? Dun duun duuuuuuun

OBS de heter inte zombies de heter "partially deceased" OBS

Ok att snygg-Rick från skins e me också hur kan ni ens tveka??

Så jävla ball karaktär som jag hoppas får mkt utrymme!! Då huvudrollen (så klart...) e en kille. Men har mkt hopp för In the Flesh då könsroll upon könsroll vändes redan i det ynka enda avsnitt jag sett (tex: lillasystern fick i uppgift att se efter sin storebror, mamman fick det ballaste vapnet (ens att hon FICK ha ett vapen och inte ba typ gömde sig i en skrubb som vaktades av nån man när det blir läskigt e ju!!!! Tusen plus!!!!) OCH SEN ska det tydligen bli en så jävla gulli homokärlekshistoria asså enligt vad jag kan urskilja from the gifs dat tumblr gives dvs. Men asså fatta?????? En storyline där två ungdomar e gay OCH DET INTE ÄR HANDLINGEN!!!!!!! D e ba gay zombies helt normalt inge jobbigt dilemma om "hur ska jag komma ut" osv (OBS såna skildringar är SÅ KLART viktiga OCKSÅ men det finns in abundance redan. Att det i In the Flesh ba skildras som ett helt vanligt förhållande (WHICH IT IS men ni fattar) är ju typ eureka-worthy. Sorgligt men sant.)

Ok update efter typ 3sek av andra avsnittet: whoops det var visst ett skitkomplicerat förhållande... Aja ÄLSKART I ALLA FALL!! 
OK NÄ LITE MER SOFTA SCREENSHOTS PÅ DET? U got it

Mmm brainzzzzz göttttt!!

Huvudpersonen Kierans föräldrar är så himla gulliga!! Så brittiska & pluttiga och ÅH. Känner EX ANTAL såna här britter (via pubjobbet) så en får ju extra mkt längty i bröstet

En till cap på coola syrran HOPPAS HON E MÄ ASMKT SEN

*eerie music plays*

*eerieness intensifies* asså det är set in lancashire (tror jag??) dvs DESE ARENT JUST ANY ZOMBIES DESE ARE NORTHERN ZOMBIES!!! Ja jag säger det igen: NORTHERN ZOMBIES!!!!!!!! NORTHERNERS!!!!!!!!!!! Snyggt landskap snygga estates OCH SNYGGA KILLAR ME SNYGGA DIALEKTER asdfgghjkkk 

FÖR ATT SUMMERA:
passar mig som älskar northerners. och spänning.
liknar serier som typ misfits. tyyyyp. om man tänker "ball tonårsserie om övernaturliga happenings med sarkastiska kids, najs soundtrack och gory filmat" 
på en skala så är den 4 av 5. (Min skalgradering i korthet: en femma är breaking bad-kvalle!! & en etta är 2,5 män :C )


Ok 
Om du ännu inte e såld, consider this:
Deras guldfisk heter goldie hawn.
Faddafakkin RIDÅ.

4 kommentarer:

  1. ok, kanske inte riktigt samma sak MEN tips om zombieserie som är lite annorlunda än your average walking dead-serie: dead set!! den utspelar sig i ett big brother-hus medan det är en zombie outbreak på utsidan. och deltagarna ba fattar inte vad som händer eftersom de är inlåsta!!

    ca världens sämsta förklaring, men jättebra serie!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. LÅTER AWESOME?! ska kolla den!! tack för tips!!

      Radera
  2. asså!!!! blev helt taggad nu men va ska vi se först brejkin bad eller denna???? HILFE CHRAJSSY HILFE

    SvaraRadera
  3. okej. detta kanske kommer att bli nästa nerladdnings-projekt. älskar den där brittiska estitiken alla dagar. nej tack hoollywood smiles and yoga bodies and kritvita perfekta, psykopatiska leenden..................

    SvaraRadera