7.28.2014

springa,


efter ett svettigt pass & efter en kall dusch. jag lät huden torka i solen & det luktade barndomssommar. OBS channelar min inre quentin tarantino på högerbilden obs.

sommar 2014. jag har bott i stockholm i fem månader nu. det är nästan prick ett år sen jag sa upp lägenheten i camden & flyttade up north. att en person kan ändras så mycket.

jag skriver mycket. jag äter vad jag är sugen på & jag springer när jag känner för det.
tänk.
att jag skulle kunna KÄNNA FÖR att springa.

fastän malin sa att om jag inte kunde serva så var det väl ingen himla idé att jag var med på gympan. fast en kompis som trodde att jag hade gått hem när jag i själva verket låst in mig på toan för att byta om, en gång kom in i omklädningsrummet efter idrotten och satte igång en diskussion med alla tjejer i klassen om hur groteskt stora mina tuttar var, "hon måste köpa en bh, man ser det på henne när hon springer." trots att adam skrattade åt mig när hela klassen skulle ha stafett runt skolan och jag andfått lämnade över pinnen till honom och han sa: "har du aldrig tränat förut eller? ursäkta men du borde verkligen börja... du har säkert blodsmak i munnen också!"

trots den totala ångesten som infanns i lill-jagets kropp bara jag hörde ordet "gympalektion" så snörar jag numera ofta och med glädje på mig löparskorna och springer fem, åtta, elva kilometer. i spöregn, i fyrtiogradig sol, i hård motvind. jag springer min väg men det känns precis som att komma hem.

13 kommentarer:

  1. du är fantastisk

    SvaraRadera
  2. ja alltså fy sjutton den där gympalektionsångesten. men springandet <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja alltså springandet <3 tack för att jag får vara din runkeeper-vän! blir så mycket roligare då.

      Radera
  3. Alltså ångesten över gympalektionerna, minns det alldeles för väl. Så skönt att ha kommit över det nu och ha hittat en träningsform som får en att må bra. Finaste du<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. verkligen, den ångesten var inte nådig. vill verkligen springa något lopp med dig nån gång <3

      Radera
  4. bäst. <3 har också totalvänt på den fronten. har haft nån jävla halsfluss i typ tre jävla veckor nu och drömmer seriöst om att springa nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, åh, i know the feeling. det verkligen spritter i benen, och ser man någon som springer förbi ens fönster så blir man typ på riktigt sur på hen. it's da best

      Radera
  5. asså gympalektioner!!!!! detta ämne är en riktig ice breaker för alla kan prata om det. SÅ HIMLA GLAD FÖR DIN SKULL PÅ RIKTIGT önskar jag hade the willpower att pusha mig när jag springer, ålar hellre omkring på nån pilatesmatta när jag har lust. GO U! and lol at quentin ok

    SvaraRadera
  6. du är så inspirerande och cool, diggar dig ja'

    SvaraRadera
  7. assa fyfan........ idrottslektioner och en del sylvassa kommentarer som sulades rakt in I hjartat likt den dar volleyboll serven man ALDRIG fick till... anyway. ar imponerad over din nyfunna karlek till att springa! jag hoppas att det kanske akn smitta av sig pa mig nar jag atervander till svedala! xxx

    SvaraRadera
  8. fy fan så fint. BÄST äru.

    SvaraRadera