11.11.2015

skrivarfika med yrsa

Första tisdagen i november kom jag nästan i tid till min Cofficedejt med Yrsa :')) Det var alltså den 3:e november så vi skulle ses och kickstarta NaNoWriMo genom att ha skrivfika!

Gullyrsa! Vi sågs egentligen främst för att prata om detta viktiga: responsen vi skrivit åt varandra. Vi har nämligen gjort det mycket braiga beslutet att byta texter! Hur fint är det inte för övrigt att vi ej känner varandra sen innan bokklubben men att hon direkt började prata skrivande med mig och ba: "Jag läser din text! Skicka!"? SÅ fint e're. Vi peppade varandra och skrev omvartannat hela förmiddagen igenom.


Vid ettiden vrålade våra magar ikapp. Då beställde vi in detta smarriga! Mmm tack mkt mkt gött

Does the Queen own jeans?-konst + massa klickar av koncentration runt om oss

I textpauserna samtalade vi om olika sätt att skriva, om genrer vi ogillar, om gestaltningsvis vi är svaga för och om Yrsas skrivutbildning. Och la till varandra på NaNoWriMo så klart! Yrsis var tvungen att jobba på ett par andra uppgifter och jag skrev på NaNo-projektet. På de cirka fem timmar (!!) vi satt där lyckades hon bli klar med uppgifterna och jag fick till 1035 ord! Himla bra high five oss

Det var verkligen så jäkla fint + en välbehövlig rumpspark. Tror det är skitjäkla viktigt, det här med att ha en skrivkompis att bli peppad och inspirerad av. Jag känner mig i alla fall ca 200% mer som En Riktig Författare i Yrsas sällis.

Vid fyra skulle Yrsa vidare och jag satt kvar i trekvart efter att hon gått, för jag kände att jag var bara tvungen att komma över tusenstrecket. Vilket jag ju också gjorde, thänk god! Sedan dog min dator och mörkret kom och jag knatade hemåt. Jag var helt seg i kroppen som en kan bli efter en dags skrivande: det är liksom en seghet som träningsvärk bara att den sitter i hjärnan istället för kroppen och är ganska mysig istället för smärtande. Snipp snapp snut så var denna skrivintensiva dag slut.

8 kommentarer:

  1. Coffice verkar ju vara världens ställe. MÅSTE kolla om det finns något liknande i Göteborg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är verkligen så så bra. håller tummarna för att det gör det!

      Radera
  2. En skrivdejt känns så jävla drömmigt i mitt liv nu!! skulle känna mig så jävla power att hänga på Coffice hela dagen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. gör't, ba' gör't isa! det är SÅ givande och kul!

      Radera
  3. Okej, nu blir det soppa i veckan här. Glömmer ju alltid av att göra det trots att jag älskar det. Mmmmm med nybakt bröd med ost på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är ca det godaste! har du något smarrigt sopprecept kanske? min favvo är väl grön linssoppa samt ca allt med chunky veggies i! och chili i ALLT! gaaah hungrig nuuu

      Radera
  4. Svar
    1. <3! also du måste skicka mig din outline!!!!

      Radera