3.28.2017

inte just nu men hade kunnat vara

tisdagskväll. inte min middag ikväll men äter snart något identiskt

imorse var det slut på ikaffen jag gick ner till centrum för att köpa en ny 
gick runt i alla butiker som var kul köpte böcker efter omslag och krukor handgjorda på 60-talet
och fetknoppar på nedsatt pris sen gick jag upp till yrsa min nya granne. hade glömt en borr hos henne när vi satte upp bokhyllor och drack bubbel i förra veckan
fick mer mjölk och en stickling av henne visade allt jag köpt kramades adjö hårt

åt inte den här frukosten men i princip åt jag den här frukosten 
svängde ihop en smoothie med samma ingredienser bryggde kaffe packade en korg gick ut och mötte sophie fick en stickling av henne också ett monsterablad
vi skulle ha picknick i solen men våra fingrar var för stela vi gick upp in igen. var ändå varmt på balkongen satt där med varsin smoothieskål och pratade allvar

vi gick in hit till mitt rum det såg nästan ut så här förutom att mer saker sitter på väggarna nu. la oss på sängen i en matkomahög pratade om relationer och ekologisk mat och gånger vi nästan kissat på oss 
i bilar med ens partners föräldrar eller på babelinspelning till exempel. och om tomater som äntligen kommer smaka gott igen tänk bara sju år kvar

det var strömavbrott på röda linjen sophie missade sitt tåg till norrköping med tre minuter 
prick nu sitter jag exakt så här fast inte exakt så där men nästan. boken är en annan tröjan med och ställningen, men inte känslan
så overkligt att det är vår nu. och man blir som en ny varje år
ändå blir man lika ny varje gång.

3 kommentarer: