8.30.2009

Brunfläckad

När jag är ensam hemma tycker jag om att sitta med en kopp te i mitt rum framför typ Mighty Boosh och BARA VA. Mm, kanske myser till det lite med mörk choklad till också, lite så där vardagslyxigt ni vet!! Ha fönstret öppet och höra hur regnet smattrar svenskt på verandataket nedanför fönstret. Jamen lite så! Att få riktigt rå om mig själv. Tihi!!!
Ja så när jag nu ska köra den, konkat upp dator och bunkrat upp med gott sejva-it-får-a-rejni-dej-te liksom, i gigantisk, blå indiskakopp med påfågleltryck *aenigma* så ba, ka-WHAM! så dunsar koppen ner på skrivbordet, liksom glider av underlägget jag ställt den på och vickar långsamt över (som en lös mjölktand) och spiller ut sitt innanmäte (finaste ordet) över ALLT på mitt skrivbord. Alltså verkligen ALLT i hela världen som någonsin betytt något för någon, ungefär. Alltså varför kan jag inte spilla NORMALT, för?? Vanliga människor spiller väl några droppar på ett gammalt ICA-kvitto kanske, skrattar lite och torkar av koppens undersida där en mikroskopisk droppe etablerat sig. Men jag spiller ut en hel syndaflod och den sköljer över (och jag överdriver inte):
min årsbok
ungefär halva Anna Karenina
mitt Visakort
mitt pass
mina betyg.

Alltså HÄNDER det här ens? Okej, visst, årsboken. Kostade ju bara 4oo. Och Anna Karenina (800-sidig rysk tegelsten), liksom sure fine. Visakort, visst, klantigt men man kan skaffa nytt, tar typ en vecka. Passet klarade sig rätt bra genom denna TRAUMATISKA och mycket SKÄRRANDE resa, verkar typ vara impregnerad med något superämne som gör att det tål all sorts felbehandling (se "kackerlackor efter kärnvapenkrig"). MEN. Mina BETYG? Mina fina, glänsande IB-betyg (de glänser alltså for real, har en likadan "silverrand" som typ 50- och 100-lappar *ssscore*)? Alltså VET NI hur hårt jag kämpat för dem? Ja det är ju bara några siffror på ett papper från en viktigpettrig elitskola (hatord). Ja, de siffrorna som råkar vara sjuor är ju bara det högsta betyget man kan ha i hela världen på gymnasienivå. Alltså får man en IB-7:a kan man inte BLI bättre. Då ÄR man elit, haha schemta. Nej men allvarligt. Jag brunfläckade mina superbetyg och jag har bara haft dem hemma i EN dag. *high fivear livet*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar