8.30.2009

Fotogenique

En grej som stör mig hiskeligt är vänner som ba, "neeeej, men vilken fuuuul bild du la upp på mig Christina!! jag blir LESSEN ju! :("

Grej nummer 1: det är seriöst de sötaste bilderna jag har på dig. Och det är inte ens ett sånt här, finns-inga-finare,-du-ÄR-ful,-DEAL-with-it-argument utan jag anser att du blivit BRA på de bilderna. Jag är ingen Grinchen of photography utan jag tycker ärligt inte att det finns något som helst fult med de bilderna jag lägger upp på dig. På riktigt. Jag är inte en sån kompis, liksom.
Grej nummer 2: Tack så ENORMT mycket för att du ba, "nää du nu ska jag allt ta och hämnas!!" och ba langar upp fulaste fotona i världshistorien på mig på fejjan (obs skämtsamt användande av smeknamnet "fejjan"). (Alltså du har gjort det hela sommaren. Tro inte att jag inte märker nåt.)
Och jag kan verkligen föreställa mig hur du sitter i ditt kök med ett glas O'boy och en polarbrödsmacka bredvid dig, kamerasladden i datorn och ba HEHEHEHE *gnider händerna* NU SKA HON ALLT FÅ FÖR GAMMAL OST VA!! *slänger upp ALLA bilder du har där jag skelar/blir fotad i tjockisvinkel/asflabbar*

Alltså hämnden måste ju vara total. Och visst, man FÅR ta ut hämnd, det är bra, man SKA göra det, absolut. Det är ju allra bäst när den är public så att alla vet om det (se "Christina bloggar om hur någon stal hennes texter, youonlyliveonce.blogg.se").
Men liksom.
Här ANSTRÄNGER jag mig för att ta bra bilder på dig. Jag tar en hel SERIE åt gången och väljer noggrant ut den allra finaste och publicerar enbart de som är asfina. Och vad får jag tillbaka? Jo, sura, sårande kommentarer à la "Christina ta booooort!! ELAKT JUE :( :( :(" + en radda Christina-goes-roadkill-pictjas.
Ba, TACK LIVET, DEN FÖRTJÄNADE JAG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar