9.11.2012

NYA TAG OSV

idag har jag ryckt lite i lösa trådar. eller ja, sträckt ut handen efter lösa trådar i alla fall. riktigt jobbigt. det är aldrig kul att sätta förstoringsglaset mot sig själv och analysera det man ser - mycket enklare och roligare att syna andra i sömmarna.

men nu har jag alltså "tagit tag i mig själv". det jag haft allra mest ångest över den senaste tiden är hur jag hanterar mina vänskaper. inte på långa vägar så bra som de förtjänar, har jag kommit fram till. det sårar ju ordentligt att inse att man inte längre räknas som bästis. eller ens som nära. jag har liksom blivit en "bekant", och det är mitt eget fel. det gör så jävla ont.

så - nu har jag tvingat mig själv att syna min personlighet. jag sårar andra utan att veta det. jag är okänslig och klampar fram över andras känslor bara för att "vara rolig". det är inte okej. så vill jag inte vara. hur kan jag inte ha sett det förut?

herregud vilken klyscha det är, att säga att man ska ta "nya tag" nu i höst. men - fuck it - i höst hörni. då ska jag ta a shitload of nya jävla tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar