9.11.2012

om jobbet mitt



GIF animations generator gifup.com
"christina vid arbete"
                      
hej allihopa! här kommer en intervju med mig själv om mitt jobb. känner att det kanske var dags att jag "lyfte på locket". öhöh. hö.

var jobbar du? tre dar i veckan jobbar jag på en webb-baserad tidning som har koll på allt bra, viktigt, roligt och nytt som sker online. den heter the good web guide, tackar som frågar.

trivs du? jag trivs som fisken i handsken, lr hur va d nu :-) nä. men seriöst nu hens - jag trivs skitbra. får många bra & svåra uppgifter som kräver att jag är bra, pushar mig själv och ständigt utvecklas. min chef är bäst i världen. hon heter alice och är världens snällaste, genuina, bra människa man kan tänka sig. jag jobbar "from home" öhöh så en kan slasa runt oduschad i mjukiskläder, småäta onyttigheter hela tiden, samt ligga i sängy eller på söffan istället för att göra nåt så genomjobbigt som att sitta upp. mitt drömjobb helt enkelt! förutom att jag inte får betalt och alltså måste sluta hos dem om jag ska ha råd med hyran. ja, tack för your life story christina, gosh. men trivs så jävla bra och har enormt med ångest över att jag måste lämna fina alice!! tänk om jag får världens elakaste boss på nästa jobb.ELLER TÄNK OM JAG INTE FÅR NÅGOT "NÄSTA JOBB". det är sånt jag ligger och jagar upp mig inför på natta istället för att skeda michael och somna me näsan i hans nacke. =))

jaha... okej. det blir nog bra ska du se. vad har du för arbetsuppgifter? men vilka standardfrågor du ställer. noob! jag "skuggar" i princip alices arbetsuppgifter. så allt som ingår i en redaktörs jobb får jag prova på. men generellt är det mycket artiklar och intervjurenskrivningar. research tar upp stor del av min arbetsdag, och det är väl vad jag gillar minst. får ibland panik över att jag inte "fattar" nåt ämne jag ska skriva om, om jag inte har några förkunskaper om det innan och inte tar in infon jag får fram när jag researchar. då tänker jag att jag är en stor failure som inte borde få jobba på tidning pga jag är en idiot som inte fattar nånting. =)) sen avreagerar jag mig på nåt, går bort från datorn, och kommer tillbaka lite senare. och inser att jag inte är dum i huvudet trots allt och att jag VISST kan skriva en artikel om ett ämne som jag inte är expert på och att andra journalister inte är övermänniskor och att de också måste göra efterforskningar för att förstå ett ämne ibland. after that i breathe. typ.

det låter bra. gör du nåt mer? ja, jag får leta upp bra bloggare att approacha för vår återkommande gästblogg, samt hitta på smarta intervjufrågor som skiljer sig lite från mängden. och så korrekturläser jag ca hundra miljoner artiklar varje vecka. fast det tycker jag är skitroligt! besserwissern inom mig får ta ut svängarna till fullo. hen har aldrig mått bättre!

jaså, jaha! vad är det bästa med jobbet då? men har du inte lyssnat ALLS människa? gillar ju ALLT sa jag ju! OM du nu ska tvinga mig att välja så är väl det roligaste när alice och jag brainstormar fram smarta idéer, och sen att få se dem "KOMMA TILL LIV" på sajten. det är riktigt kul.

vad ska du göra när din tid på tidningen är slut? ja-aa du det var en bra fråga! äntligen! DRÖMMEN vore att få ett "riktigt" journalistjobb. det har jag alltså alltid varit emot men nu helt plötsligt så älskar jag det. herregud tänk om jag blir en sån där jobbig heltidsjourno! haha så börjar jag anställning hos fridatidningen. =)) näe men skulle vilja ha ett betalt jobb. det är allt just nu! kan tänka mig vad som helst. en lösning vore att ta ett lågavlönat jobb typ pub/butik/restaurang, och ha ett litet journo-jobb vid sidan av. gud eller frilansa. fast det verkar jobbigt. annars kan ju nån tidning få anställa mig på heltid och med en fet ingångslön! jag har kandidatexamen och erfarenhet så jag tänker att det borde gå vägen.

vi får helt enkelt se vad framtiden håller i sin famn för dig! ja, herregud, det får vi. men säg inte sådär igen för då smäller jag till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar