9.27.2012

SKAVLAN

Photobucket
Photobucket
igår tog vi bussen från hammersmith till wood lane. vi skulle se en inspelning av skavlan, kunde man ju inte banga på när det var gratis och allt. där står jag först i kön vid bbc jävla pluggis!!! (?)

fick inte fota inne så hade inte ens med kameran. vi var jättetidiga i alla fall för vi hade tagit fel på tiden... eller... ja, JAG hade tagit fel på tiden då OKEJ DÅ!!! d va ja ja erkänner okej???!!
...
i alla fall.

så då gick vi runt i westfields och fick gratisgrejer! värt!!! då jag är körkrötta. godast var: varm vit choklad med créme brulée-smak!!!! satan vad gott det var!! från whittards of chelsea också som gör ca snyggaste porslinet ever mvh handlade allt till pappa där i julklapp mvh. OCH så fick vi gratis varma pretzels med kanel och socker!!! alltså!? har aldrig ätit pretzels förut. trodde att det skulle vara hårt typ som salta pinnar? har något vagt minne av att det fanns sk "kringlor" i nån olw snacks-mixlåda på 90-talet. MEN dessa pretzels var ju varma och mjuka och skitstora?? haha fattade ingenting. det var ju GOTT? ni ba "gumman" men aja. dagen då jag upptäckte pretzels lägg d på minne t.

juste utanför westfields satt samma american apparel-reklam som när jag var där sist med johanni, soph och fridi. fick ögonblickslycka osv.

seeeen gick vi tillbaka till bbc centre och kom in! det var ascoolt juuu. fast rätt besviken på att man inte fick mat el goodie bags el nåt sånt :CCC kanske är lite väl bortskämd med filip&fredriks inspelningar haha men aja.

fick se ALICIA KEYS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! herreguuuud liksom!!!!!!!!!!!!!!!! det var megastort. en till grej att bocka av på ens bucket list :)))) nä men seriöst va cool hon var. hon kom (såklart) på sist och innan hade det  fan varit en ganska gubbig/macho stämning, men sen kom hon och då highfiveade hon den kvinnliga världsmästaren i boxning och ba TOG PLATS. ja herregud för det uttrycket FÖRLÅT jag vet att det inte är något "speciellt" utan att alla kvinns BORDE "ta plats" och att man inte borde säga "gu va me PLATS hon tar" det är ju typ som "vilken STARK kvinna du e" osv osv MEN alla kvinnor FÅR, TÖRS, eller LÄRS att inte "ta plats". det är sanningen. vi "ska" inte ta plats, vi ska sitta i hörnet och låta män have all the glory. och tyck inte att jag tjatar för SÅ ÄR DET och det kommer jag fortsätta tjata om tills det inte är så längre. OCH JA alicia keys kom på scen och verkligen tog all plats fuckin available. så jääävla amazing. fuck u skavlan som liksom ba, när han briefade oss om kvällens show, ba "ja vi har världsmästaren i boxning här ikväll. ja, KVINNLIG BOXNING menar jag då. eller... boxning för kvinnor" och ba?? asså nödvändigt att göra en stor grej av det? och aa, massa annan onödig everyday sexism. kolla imorgon på svt kl 21 så får ni se vad jag menar. och så får ni kanske se mig om ni har tur ;);););)))) lyckostar där! ehh ja that's all fawks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar