9.25.2012

alla goda ting e 3 =))))))))

Tre saker jag inte förstår mig på: sexism, racism, homofobi

Tre saker som finns på mitt skrivbord/soffbord just nu: nagellack, hörlurar, diktafon

Tre saker jag gör jag just nu: Tre saker jag uppskjuter att göra just nu: söka jobb, transkribera intervjuer, svara på sverigemejl

Tre saker jag vill göra innan jag dör: bo på så många olika ställen som möjligt. ge ut en bok. lära mig massa språk flytande.

Tre saker jag kan: komma på knäppa kreativa saker, omvandla stress till nåt bra/kreativt/effektivt, skriva.

Tre saker jag inte kan: komma ihåg nåt från spanskalektionerna jag hade under sex års tid (kan säga "café con leche por favor" och "donde esta la vacha" sen är jag körd). göra saker på en gång om jag inte har en impuls att göra det just då. köra bil.

Tre saker jag skulle vilja lära mig: ehh simma? vore ju bra om nån finlandsfärja man befinner sig på goes all titanic up on that shit. skulle vilja lära mig att sy kläder så det ser proffsigt ut!! och typ hur man är framgångsrik entreprenör! har transkriberat så himla många intervjuer med just såna och de verkar ha så sinnessjukt mycket cash d vill ja me ha!!

Tre saker jag tycker om: långfrukost framför serieKAVALKAD. att gå ut i lite för lite kläder i regnet så att man huttrar och blir blöt så att det känns ända in i märgen och så skyndar man hem och kryper frusen in under täcket och blir långsamt varm DEN KÄNSLAN. att sätta sexistiska idioter på plats genom att bara leverera basic facts på ett logiskt sätt.

Tre favoriträtter: kantarelltoast! varma, nyplockade rödbetor m smält fetaost! ruccolasallad med valnötter och grillad chevréost MED HONUNGSDRESSING!!!!

Tre favoritlåtar: gorgeous - kanye west. i know places - lykke li. exit music (for a film) - radiohead. GU VA DEPPIGT ALLT VA men ajajaja.

Tre favoritminnen: ALLT M MINA KOMPISAR. allt m min familj. allt m min kille. haha intetsägande svar jaaa men man kan faktiskt inte ha nåt svar på sånt! off the top of my head dock bara MINNEN: 1. sommaren jag frida och sophie hängde jättemycket. vi låg på gatan mitt i natten när det regnade. 2. midsommaren med emilöööh. hon ramlade in i brännässlor. vi badade bastu i underkläderna med massa folk. jag bråkade med en äcklig mansgris. osv osv. 3. när johanna ville beställa in ett glas vatten på en restaurang. servitrishen började istället DAMMSUGA bredvid vårt bord.

2 kommentarer:

  1. Hahaha av någon anledning blir alltid "hälsa-på-christina-i-london"-resorna episka! Så många roliga minnen :D

    Får man sno listan elleeeeer? svara ärligt ja eller nej :):):)

    SvaraRadera
  2. jag suger fan på att uppdatera haha...
    om du vill läsa lite mer random-saker, så kan du få lösenordet till min andra blogg.
    www.jqsmine.blogg.se
    anv: lifewillsmile
    lös: foryou

    (är inte bäst på att uppdatera där heller, men lite bättre)

    SvaraRadera