9.09.2015

09/09/09.

För exakt 6 år sedan idag flyttade jag till London. Jag klev upp kl 04 & stängde dörren om mitt tonårsrum i Hässelby och så var det med det. Jag susade över land & vattenmassor på tiotusenmeters höjd och mina ögon var vidöppna. Och så plötsligt vat det där bortom molnen: det som så länge varit vagt och avlägset. Det var inte längre diffust, höljt i drömdimma som innan. Nu var det där framför mig, var där bredvid mig, var där i mig. Det var London och det var nu och det var omedelbar förälskelse.

Då var jag 19 år och hade aldrig bott ifrån någon av mina föräldrar längre än två 2 veckor. Jag flyttade in i ett litet studentrum på 1 Saint George's Circus, rummet hade en mörkt blå heltäckningsmatta som jag fortfarande tänker på ibland. Den var inte bara ny och spännande och annorlunda, den blev den fysiska gestalningen av hela min sprakande relation till England, destillerat.

Mycket hände mig under mina 5 år i England. Både bra och dåliga förändringar tog plats inom mig. Men att bo där då, under levnadsåren 19-24, var det bästa jag gjort. Är det bästa jag gjort. Alla säger det ju men jag menar det verkligen, jag är den jag är idag tack vare valet att flytta dit och livet jag levde där, och kunde jag göra om det så skulle jag det. In a heartbeat.

8 kommentarer:

  1. Mitt studentrum i Glasgow hade samma matta! Det känns som att i Storbritannien kan man nog bli miljonär på att sälja möbler och heltäckningsmattor i exakt den blå nyansen till alla student housing-företag

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha! exakt! och medan ens brittkompisar ba "herregud vad fula de är, hatar dem sååå mycket" så står en där själv och bara... gillar... dem... ändå...? hehe. så himla säreget brittiskt liksom!

      Radera
  2. whats up med dessa heltäckningsmattor de har överaaaallt!?? ;) haha. Vad länge du bodde där förövrigt, så härligt kan jag tro!

    SvaraRadera
    Svar
    1. soooo haerligt!!! :D haha jaa så fula men så nostalgiska! fast ja, ändå skönt att vi oftast slipper dem i sverige :))

      Radera
  3. Åhh älskade London. Planerar du att flytta tillbaka? :) x

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, jag vill! men jag vågar nästan inte drömma xx

      Radera
  4. Jag tycker det är så modigt av folk att flytta utomlands!! Jag skulle aldrig våga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är det pirrigaste jag gjort tror jag! men också det mest värda. så så så kul!

      Radera