5.02.2012

kaffe

klockan är 3 och jag är vaken. jag dricker kaffe och äter skorpor. en uppgift som ska in imorgon vill inte bli skriven. så jag skrubbar mina löparskor istället, med toapapper, för jag har inget fancy att tvätta dem med. pappret bara smular sönder på mina handflator. skorna blir inte renare. möjligen blir de lite blötare, det är allt som sker.

jag läser om folk som bor i brixton och är skitcoola. jag läser om psykopater. jag läser dagboksinlägg av små vilsna tonåringar som tror att de vill bli smala men egentligen bara vill bli sedda.

dagen har släpat sig fram. jag har tvättat träningskläder och torkat dem och skurat mitt golv och dammsugit i hallen och skrubbat mina fönster och dödat mängder av små äckliga djur.

jag har kollat på tv. jag har glömt att svara på sms. jag har hört att telefonen ringt, men inte brytt mig om att svara.

det har regnat lite och sen har solen skinit.

jag blir mosig i skallen av att se min lilla pojkvän ihopkurad under täcket där borta i sängen. ingen kan sova som honom. ingen.
jag blir yr i hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar