3.09.2015

prickfesten // sara 22


I lördags plingade jag & Maria på hemma hos Sara & Johan. Vi skulle nämligen fira att Sara fyllt 22!


Temat va PRICKIGT! Ingen hade stämt av i förväg men nästan alla hade marinblått & polkadots, här tex Andrea & Alex. Trots att vi inte kom "PRICK klockan 18" så förlät Andrea oss ändå. hehe. ÄLSKAR DESSA GURLS SÅPASS MYCKET får panik ibland och tänker "tänk om jag aldrig hade fikat med alex DÅ HADE JAG ALDRIG FÅTT TRÄFFA NÅN AV DESSA FANTASTISKA PERSONER." men sen slutar jag tänka i versaler becuz jag fick ju träffa'rom & slutet gott allting gott pjuh :') 


Sara är nog en av de påhittigaste jag vet. Hon hade piffat hela lägenheten med prickgirlander, dukat upp en prickbuffé som bestod av jordärtskocksrullar, mozzarellabollar, cocktailtomater, ostbollar och massa annat runt + ätbart OCH gjort en hashtag på insta för festen (#prickfesten så klart). Samt styrt upp världens roligaste Prickspromenad! Det fanns 8 prickfrågor spridda över läggan som vi fick fylla i efter förmåga. Jag vann inte :( Men kom trea i alla fall! *klappar mig självgott på ryggen*


Kloka roliga rimliga fina fantastiska Maria var där *vill gö ett hjärta men bloggar på blogspot #justbloggerthings :C*


Vi fick prickdrinkar ( = bubbel. SA ju att Sara är den påhittigaste i ca världen!) och när vi skulle spela drinkspel så var jag lite för bubblig hehe. kunde inte greppa reglerna men försökte ändå. Slutade med att jag spillde rödvin på mina vita strumpbyxor :))) sen gick jag omkring hela festen och sa "NÅN spillde på mä!!" ehhhh jaaaa YOU DID?? så himla stört beteende…… vem bjöd henne ens…


Aja så jag lommade in till rummet intill. Där fanns nästan hela bokklubbsgänget & helt plötsligt låg vi alla i en mysig skrattklump i Saras säng. Jag var rätt oskön & sa cirka 57 gånger att nu ser vi ut som Girls MEN DET GJORDE VI JUUUUUUUU.


Skulle jag vara en i Girls skulle jag nog vara Ray…… den pessimistiske, mycket äldre personen som inte riktigt åstadkommit något än… AJA :))) På armen min har jag ej 1 blåmärke!! Det är 1 tatuering jag fick gjord av Maria, en elefantbebis i hatt som håller i en ballong!! Fick nämligen tatuerarpennor i föllepresent av Jempa, och lider av världens superlängtan efter henne just nu. Så jag resonerade som så: eftersom jag inte kan ta med henne på festen så får jag väl ta med the next best thing, dvs pennorna hon köpt mig. They went down a treat! Så tack tack Jennifer. 


Jag Ante Maria åh åh åh (bild snodd ifrån Marias instaaa)


Maria är världsbäst på många sätt & vis och bara ett av de sätten är för att hon är superduperultramegavig. Här hade hon & Sara spagatsession tex! Bara en sån sak ba.


Jag har lovat mig själv att ta med systemkameran lite oftare, men just den här gången glömde jag så klart det så varsego för gryniga iphonebilder :))) I varje fall så var vi ett 30-tal personer i Saras & Johans helt himla DRÖMSKA lägga som dansade & drack & skrattade & spexade. Vi diskuterade mycket viktiga saker som tex om min klänning var svart eller marinblå samt om en säger kvinna om sig själv eller inte. Strax efter midnatt när det precis blivit den 8:e mars slog vi på Run the World med Beyoncé och skreksjöng & fuldansade med. Jag mer eller mindre tvingade cirka alla där att smaka på min whiskey-ginger ale & så pratades det feminism & dansades lite till. Vid tretiden slog Andrea på Ted Gärdestad som tecken för att vi skulle börja bege oss. Maria & jag slog följe och promenerade tvärsöver söder och pratade högt & lågt i marsnatten. Vi tog oss över Skanstullsbron och fram till Gullmars, och eftersom våra magar kurrade något helt hetsigt okontrollerbart köpte vi ett par takeawaypåsar. Så gick vi varsitt håll med varsin maträtt inlindad i aluminiumfolie att mumsa på på vägen hem. Bra jävla kväll med bra jävla personer. 

15 kommentarer:

  1. ALLTSÅ BLIR SÅ ORIMLIGT LYCKLIG AV DET HÄR INLÄGGET!?!?!??! så himla bra kväll!!!!!!!!!!! haha ÄLSKAR att du spillde rödvin IGEN <3 nästa gång ska jag bjuda på öl istället <3

    SvaraRadera
  2. blir så lycklig över att du verkar må (lite iallafall) bra igen <3

    SvaraRadera
  3. Nej men jag älskart!! alla blir väl glada av prickigt va!?

    SvaraRadera
  4. Haha, asså så fint det verkar ha varit?!
    och ang. Ray i Girls, jag och min bästis såg den och så titta hon på mig och ba "om du var med i girls så hade du LÄTT varit Ray!!". Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det, haha.

    (ang. En av oss sover, den är SÅ bra. Påminner om Amanda Svensson, fast vuxnare!)

    SvaraRadera
  5. hehe alla bara känner alla <3 älskart

    SvaraRadera
  6. Men åh så fint!!! Skulle velat vara med hehe, lust att bjuda en 15 åring? Jag är vitsig, har söta tår och är världsbäst på chokladbollar. Eller nästan iallafall.

    SvaraRadera
  7. svar; tack så jättemycket!! Och har väl vant mig kanske hehe, men sedan får en ju växla lite. Ibland ligger jag på mage, ibland sitter jag skräddare eller lutar mig mot sängkarmen c:

    SvaraRadera
  8. HAHA om vi var med i girls skulle jag vara hannah, dvs. super selfish med hybris plus blir kär i sviniga killar *sunglasses emoji*

    ......anyway: VÄRLDENS FINASTE KVÄLL ju!!

    SvaraRadera
  9. Åh, ser så fint ut. Älskar temafester!

    SvaraRadera
  10. assså du skriver så jävla gulligt förstår precis hur amazing din kväll varit SO MUCH FUN!!!

    SvaraRadera
  11. Men SÅ fin klänning du hade. Ser ut som cirka världens bästa fest?

    Här är mitt crumpetrecept btw!
    http://thefoodtrain.blogg.se/2013/february/crumpets-a-british-classic-en-brittisk-klassiker-2.html

    Puss!

    SvaraRadera
  12. men alltså vilket älskvärt inlägg <3 var så kul att du kom <3

    haha ok måste också tillägga 1. Att flora och felix tävlar i Wall sit bakom bilden på Maria 2. min otroliga stelhet bredvid gummimönniskan hahaha

    SvaraRadera
  13. Ibland känns det som om ppl över 25 inte är allowed in society. Typ ingen jag träffar these days är_som_jag och över 25. Alla är typ född 93 (or 95) And that scares me. På mellanstadiet hade jag koll på typ två årskullar upp och ned, dvs 88or-92or and everyone outside fanns inte! Soo tiz makes me feel like ray indeed. Men som typ håkan h sa så är det att slänga bort sin ungdom på att känna sig gammal. Att ung det är man tills man får krämpor och så. So heres to life n being young! *sorryförattjagprojicerarminåldersnojapådig*

    SvaraRadera