9.12.2016

sommar på landstället i september

Hej! Så här god var min morgon i lördags! :') Jag vaknade på landet, med min farbror och farfar i rummet intill och min lillebror snarkandes i underslafen. Myggbiten och morgonsolvarm i ansiktet smög jag ut i köket och slog på kaffet. Sedan åt jag frukke och skrev i solstrimman på verandan nedanför berget. Ahhhh NJUTET.

Här under höga tallar kan man finnas till detta är den mest rogivna plats jag vet helt knäppt att tänka att detta ibland är min bakgrund och mitt sammanhang herre vad jag tycker om detta ställe.

På kvällen tog lillebror mig under armen och guidade mig till bästa blåbärssnåret.

DET FANNS HUR MYCKET SOM HELST vi plockade i kanske en timme ville inte sluta men kvällningen blev allt påtagligare och snart såg vi inga bär längre. På vägen hem sa lillebror: "Det är som ett spel man inte kan sluta spela. Varje gång man ska sluta plocka så lyfter man blicken och ser fler blåbär och man tänker: 'Bara en näve till'. Så blir det hur många nävar till som helst."

På söndagen skulle vi hem men först: kardemummakaffe med skummad ikaffemjölk, gröt med banan jordnötssmör & nyplockade blåbär även kallade bluebs enligt ett trendigt matkonto jag följer på insta, och så en svinbra bok på det.

Kunde inte sluta läsa. Sen packade vi ihop och bar ner till bilen och så sov jag och farfar mot varsitt fönster i baksätet hela vägen hem. Klart slut på helg.

2 kommentarer:

  1. alltså ditt hår är ju till att dö för!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul med uppdatering på bloggen! Håller med ovanstående talare (som delar samma namn som mig!!!! <3) ditt hår är flawless!

    SvaraRadera