12.31.2016

ÅRET VAR 2016.

saras bild från en goshög på antes kollektivs glitterfest

hej! och glatt nytt år! just nu ser jag på tv och äter jag grönkål :)) och ska strax göra mig i ordning för nyårsfirande först med middag med pappsen och sen fest hos madde & erik! hoppas du får en fin sista dag på året vad du än gör. här kommer en årslista! va! för tredje 31:a december i rad på high five livet! gött! let's roll

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?


ja! producerade ett litterärt magasin tillsammans med julia. bodde i nottingham. bodde tillsammans med kompisar! färgade håret brunt!? träffade massa amazing roliga mysiga smarta nya människor via www.internet.com. sökte lite strökurser i skrivande, kom in!!




bodde med älskade jennifer i nottingham mitt i sommarvärmen. svalkade oss med stark öl på närpubens takterrass. 

also: sprang typ 6 veckor i sträck? eller ja 1ggn per dag då but still :-) sprang 15km. sprang i hagel. sprang runt hela söder hehe okej lite väl mkt löptema här känner jag vi går vidare va

Vilka städer besökte du?

nottingham, london, derby, sheffield & bakewell. och norrtälje om det gills med landställen (yrsas, min farfars)



Vad var din största framgång 2016?

haha ingen... jo kanske att jag slutade bita på naglarna?

Bästa köpet?

ett manikyrset från tgr för 40kr ÄLSKAR det lilla verktyget som ser ut som en tvestjärt!!! mmmm att dra bort hård hud med den... som en smörkniv i smör mmmhhhhhhh *måste klicka i rutan "i am 18 years or older" för att gå vidare*

Gjorde någonting dig riktigt glad?

ja alla älsklingar
och att vara i england :-))

bokklubb på flygfyren

Och ledsen?

att jag lät så mkt rinna ut i sanden särskilt i kompisrelationer fyfan är så dålig på att hålla kontakten elektroniskt. detta i kombo med att jag är en introvertis som i perioder inte alls klarar att gå utanför dörren har varit förödande tyvärr. skäms och sörjer dessa relationer något så himla mycket.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2016?

leikeli47 - girl gang
fifth harmony - work from home
little jinder - super 8
rihanna - work
veronica maggio - vi mot världen
drake - one dance

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

ganska stabilt både och! faktiskt skönt

svinglad i somras tesammen me en bokklubb jag gillar. florans bild.

Vad önskar du att du gjort mer?

got that paper

Vad önskar du att du gjort mindre?

.... not got that paper he he hhhhhh

Blev du kär i år?

hehe aldrig i livet



Årets bästa tv-serie?

jajajaja SKAM så klart *blir mördad av alexandra :))*
MEN många starka contenders!! t.ex: flowers, stranger things, orange is the new black, inside amy schumer, black-ish!!!

Bästa filmen?

min hjärna bara: "vad är en film? har jag sett en sån? i år? i mitt LIV?" hehe men jaha en jag kommer ihåg att jag sett är iaf coming to america, så kanske säger den? såg top five med chris rock också och ÄLSKADE. nej skoja wild!!! med reese whitherspoon!!!! jaaaa så bra och *motivational* mmm.

Bästa boken du läste i år?

ångestfråga pga läst så mycket bra! men okej en bok som var *i ropet* 2016 som jag läste och älskade: flickorna av emma cline. en bok som ej va en snackis men bra ändå: cryers hill av kitty aldridge. ska göra en lista över 2016 års läsning tänkte jag! man skulle kunna kalla det... mitt bokslut hehehe *chrissy out* mic drop


ett skogstroll insupen i bästa ungdomsboken i sverige, stanna av flora wiström

Årets youtubevideo?

men lägg av

Bästa matupplevelsen?

haha skämskudde @ ordvalet
aja
är nog minimalist baker's största fan gjorde tex hennes kikärtssallad med grönkål och rostad-vitlökssås uppskattningsvis 437 ggr i år :)) har överlag haft grönkål i ungefär varje maträtt i år även :)


köpt + *upplevt* typ 394 olika veganvaror för 10kr / st på good store med caroline också

Något du önskade dig och fick?

flytta till england! fast denna fråga kanske mer syftar på materialistiska saker iofs. hmmmm tja jag fick en dator av pappan! så ny och fräsch och mmmmm mvh sponsrad av apple

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?

är så dålig på att fira! hatar att planera saker som andra kan bli besvikna på (tex välja ställe att dansa på, välja mat att äta, välja musik) hehe sååå gjorde inget särskilt! skäms även oteroligt för vårt hoarder-kaos vi bor i! så ordnade ingen ferre heller :) MEN blev bjuden på burgare på prime burger av familjen! var fett mysigt och lagom sätt att fira icke-åldern 26.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

ja om jag hade betett mig bättre, tagit mer ansvar + visat mer hänsyn

Vad fick dig att må bra?

det vanliga! GODA VÄNNERS LAG hehe samt löpning läsning skrivandet. och ENGLAND.

nä två stjärnor på festival bara 

Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017?

JA att vara vuxen!!!! eller liksom, bete mig vuxet. TA MÄ I KRAGJÄVLN. det blir temat 2017!

Vilken kändis var du mest sugen på?

haha jättemycket lammkött??? alla skam- samt stranger things-tonåringar???? skäms chrissy



Vem saknade du?

ALEXANDRA!!!! nastasja! vicky! samt alla jag inte var bara en tubresa eller bussfärd ifrån.

Nyårslöfte?

att skriva mer! yrsa är tillbaka från barca och både amanda och jag ska plugga skrivande i vår! och jessi och jag har hållit våra skrivdejter någorlunda igång under december, så tror faktiskt de kommer spilla över in i 2017 också. mmmm LÄNGTAR.




fina amanda från en skrivsession i november

Högsta önskan just nu?

att allt blir bra & att alla jag älskar ska få ha det fint. SAMT att jag lägger en bra nyårsmejk. puss.

Se även:

NYÅRSLISTAN 2015.
NYÅRSLISTAN 2014.

7 kommentarer:

  1. fy fan saknar dig med jag siktar på fucking SOMMAREN I SVERIGE men vem i helvete vet ändå. och WORD på att inte kolla en endaste jävla filmjävel!!!! håller så med på detta. samt att du sprang varje dag i sex veckor detta är det sjukaste jag läst, bäst äru. PUSS OCH GOTT NYTT 2017 snälla låt det inte gå ett år till tills vi ses <3 love u

    SvaraRadera
  2. guuuud vad mkt jag svär såg jag nu ...... skäms

    SvaraRadera
  3. hur blev mejken<3 saknar dig!! SÅ KUL m skrivarkurs heja dig 4 ever.
    bamsekram<3 t<3 dig<3

    SvaraRadera
  4. Alltså SAKNAR DIG JÄMT. Säger som Vicky, löpningen och att vi inte setts på ett år och vi får inte låta det gå så långt. PS love you

    SvaraRadera
  5. BABY <3 är så pepp på den här skrivvåren med dig.

    SvaraRadera
  6. "Blev du kär i år?

    hehe aldrig i livet"

    haha <3

    SvaraRadera
  7. hej! ursäkta! hur gjorde du för att sluta bita på naglarna och har dedär smörkniviga nagelkitet nåt me det att göra? den ingående beskrivningen och det fördelaktiga priset gör att jag också vill HA. vart hittar jag? mvh puss

    SvaraRadera