2.19.2018

veckan som kommer

Måndag! Mitten av februari! Brukar jag aldrig skriva. Åtminstone inte med utropstecken, som om det vore något att hurra för. Men är faktiskt rätt taggad på NY VECKA? Ny dag nya tag! E det mitt nya jag? E jag HURTIG numera? Ew hoppas inte. Men tycker så mycket om att läsa andras veckoplanz. Så nu när jag har lite STYRSEL i vardagen kan jag äntligen langa ett sånt inlägg själv. Yes! Detta ska jag göra i veckan:


äta satsig gofrukost! brukar göra det varje helg med familjen it's lit 

Måndag. 
På måndagar brukar jag jobba 9-10 timmar :---))) Så även idag har jag tänkt. Det är nice för jag är som mest produktiv då (väldigt ickeunik egenskap känner jag) samt att slutet-av-veckan-Chrissy FÅR kortare arbetsdagar som PRESENT av måndags-Chrissy då. Win-win för alla Chrissys helt enkelt.

Okej vad obehagligt att jag skriver om mig själv i tredje person? Måste upphöra med detta omedelbart.

Tisdag.
Går upp 06 och jobbar till 14-15. Eller längre om jag får feeling.

Sen ska jag köpa LJUS LAGER och bege mig till Alex! Vi ska inspektera växter och bli lulliga i hennes lägenhet. Längtar.

kanske ska vi även *ta oss ett snack* om hur mkt hon ser ut som min mamma på den här bilden som sara tog på oss uppskattningsvis tolv minuter efter att vi darrhänt räckt fram våra böcker till jonathan safran foer och fått dem signerade

Onsdag.
Mm samma jobbtakt som tidigare i veckan. Slutar jobba ca 15, glor en serie och sen övar jag lite på Can't Stop the Feeling i understämma. Varför? För att... jag... har... börjat i KÖR???

*paus för chockartat skratt*

MEN ÄRLIGT JAG HAR DET!? haha. Med mina grundskolekompisar. Vi träffas så sällan nuförtiden så vi ville hitta en *aktivitet* vi kunde göra tillsammans för att ändra på detta sorgliga faktum. Så nu ses vi en gång i veckan! Och tyvärr HÖRS vi också, I'm basically tondöv så det är rätt synd om dom andra :---))

Ja! Så åker dit vid 18-tiden och KÖRAR till 20. Ganska mysigt häng faktiskt. Also nice för man blir helt slut av att sjunga i 1,5h och jag somnar innan huvudet ens landat på kudden varje onsdagskväll.

Torsdag.
Jobb till 15!

Sen ska jag promenera till Söder och möta upp Julia. Som jag ju gjorde Myller ihop med. Vi har inte setts på år och dar så vi ska dricka viiiiin och catcha upp REJÄLT.


julia och jag när vi var på bokevent och cirka BLEV stock photot "two women considering buying books" :--)

Fredag.
Jobb! Kanske superkort jobbdag tack vare måndags-Chrissy! (skulle ju sluta referera till mig själv i tredje person because it's riktigt obehagligt WHEN WILL I EVER LEARN!?)

Och på kvällen ska jag dricka öl! Med en quille! Som gillar samma pods och tv-serier som mig :'))) Kanske blir kuvl!

Lördag + söndag.
Här ska jag TA IGEN MIG.

Har inga andra planer än så för helgen, gillar verkligen att göra saker i veckan och sen ANDAS UT lördag och söndag? Gör allt som inte hinns med i veckan här, städar och tvättar och lagar mat! Igen, redigt unikt!!! Men ja, sån e jag!! Du kan kalla mig Snöflingan!!!

På ett sätt känns det lite jobbigt att inget specifikt är inplanerat. Men jag försöker bli bättre på att tänka att *down time* också måste få finnas. Är ganska introvert och behöver återhämta mig efter att jag *funnits i sociala sammanhang* så en helg framför teven är precis vad jag behöver.

Tja, det var det! På återseende mitt lelle hjärtegryn *heart-eye emoji because i heart-eye emoji u*

4 kommentarer: